Rusza szósta edycja kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa.
W ramach tegorocznej kampanii, jej organizator: Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej przeprowadzi w całej Polsce cykl warsztatów profilaktyki raka piersi dla kobiet i dla mężczyzn a także przeszkoli ambasadorki, które będą popularyzowały wiedzę z tego obszaru w swoim regionie. Warsztatom będą towarzyszyły sesje zdjęciowe do kalendarza charytatywnego „Power of Community na 2022 rok, którego wydanie jest co roku zwieńczeniem projektu.
2021-07-05, 08:14

Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa, wystartowała w 2015 roku. Jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby na każdym jej etapie - także, gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Podczas tegorocznej odsłony kampanii, w siedzibach kilkunastu Kół Gospodyń Wiejskich w całej Polsce odbędą się Warsztaty profilaktyki raka piersi BreastFit, których uczestniczki dowiedzą się m.in. jak samodzielnie badać piersi i jakie sygnały każda kobieta powinna uznać za niepokojące i warte konsultacji z lekarzem specjalistą.

Rak piersi nie dotyczy wyłącznie mieszkanek dużych miast – mówi Anna Kupiecka, była pacjentka, założycielka i Prezes Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej. – każda kobieta, także ta, która mieszka na wsi lub w małym miasteczku powinna być wyposażona w wiedzę i niezbędne narzędzia, które pozwolą jej zadbać o własne zdrowie i bezpieczeństwo. Kluczem do skutecznego leczenia jest wczesna diagnoza, dlatego koniecznie musimy umieć się badać i wiedzieć, jakie sygnały wysyłane przez nasze ciało powinny nas zaniepokoić i skłonić do dalszego działania. Nasza kampania ma wymiar długofalowy, ponieważ podczas warsztatów przeszkolimy również grono Ambasadorek BreastFit, które posługując się profesjonalnym fantomem, otrzymanym od Fundacji będą dalej szkolić kobiety w swoich regionach.

Dodatkowo, w ramach projektu, do kobiet z różnych regionów Polski, które mają utrudniony dostęp do badań diagnostycznych trafi 500 voucherów na bezpłatne badania USG piersi, ufundowanych przez Philips Foundation.

Nowością tegorocznej odsłony kampanii jest możliwość udziału mężczyzn w warsztatach.

Chcemy pokazać, że partner może być dla kobiety bardzo dobrym wsparciem – mówi Adrianna Sobol, psychoonkolog Fundacji OnkoCafe – może ją dopingować do zadbania o własne zdrowie, przypominać o badaniach, wiedzieć na czym polega profilaktyka i być w nią aktywnie zaangażowany – dlatego do udziału w naszych warsztatach zapraszamy także Panów: mężów, narzeczonych, partnerów czy braci. Oswojenie mężczyzn z rakiem piersi, uświadomienie im, jak mogą pomóc kobiecie w samobadaniu, jak mogą z nią rozmawiać i wesprzeć w procesie diagnozy oraz choroby to kluczowe aspekty naszej kampanii.

Nazwa kampanii: BreastFit nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu – crossfit’u: rodzaju wymagającego treningu i określonej filozofii: samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykle wysokiej sprawności fizycznej a warsztatom będą towarzyszyć sesje zdjęciowe do kalendarza Power of Community 2022, który jak co roku jest zwieńczeniem wszystkich działań realizowanych w ramach kampanii.

Od początku istnienia kalendarza, jego ideą było zaangażowanie w projekt polskich sportowców, którzy przyłączając się do akcji popularyzowania profilaktyki raka piersi, są ambasadorami kampanii i chętnie wspierają kobiety w działaniach profilaktycznych oraz pozują do prezentowanych w kalendarzu zdjęć.

Nasz kalendarz będzie w tym roku inny niż w poprzednich edycjach z dwóch powodów – mówi Kuba Popławski pomysłodawca i autor kalendarza – Po pierwsze dlatego, że na jego kartach – po raz pierwszy zobaczymy nie tylko sportowców ale także kobiety. Naszymi modelkami będą Panie z lokalnych Kół Gospodyń Wiejskich, które przyłączyły się do naszego projektu. Pokażemy współpracę kobiety i mężczyzny jako podstawę każdego działania. Po drugie,zdjęcia do kalendarza zrealizujemy nie w jednej - jak dotychczas, ale w 12 różnych lokalizacjach. Chcemy pokazać piękno i różnorodność Polski, od morza po Tatry, zdjęcia wykonamy w miejscach wyjątkowych i związanych z naszą tradycją. Chcemy pokazać piękno i współpracę mężczyzny z kobietami w otoczeniu sielankowego, prostego życia na wsi. Jak zwykle będą z nami sportowcy – wśród nich czołówka polskich crossfiterów, którzy są z nami od lat w tym projekcie. Swój udział w tegorocznej edycji kalendarza BreastFit potwierdzili już między innymi Daniel Józek Qczaj, Bronisław Olenkowicz i Michał Bądźmierowski , czyli instagramowy Modny Tata.

Jak co roku, kampanię BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa wspierają: Novartis i Philips Fundation. Patronat honorowy nad kampanią objął Rzecznik Praw Pacjenta, inicjatywę wspiera także serwis Przelewy24. Więcej informacji: Tatiana Kuwak – 698 699 521

Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.