Gwiazdy wspierają kampanię BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa!
Daria Ładocha, Dorota Godzina, Rafał Bryndal oraz Michał Będźmirowski – to ambasadorzy tegorocznej, trzeciej już edycji kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa, wspierającej kobiety z zaawansowanym rakiem piersi. Gwiazdy zaangażowane w akcję apelują o zwrócenie uwagi na chorujące kobiety, które – tak jak my wszyscy – chcą być szczęśliwe i nie pozwalają, aby choroba przejęła kontrolę nad ich dotychczasowym życiem. Ambasadorem kampanii może zostać każdy z nas, kupując charytatywny kalendarz Power of Community 2019 ze zdjęciami sportowców z całej Polski, którzypozowali specjalnie dla kobiet z zaawansowanym rakiem piersi.
2018-09-17, 11:00

Potrzeby, które nie powinny pozostać niewidzialne

Znana blogerka kulinarna, wieloletnia mistrzyni Polski w kick boxingu, polski satyryk i dziennikarz oraz popularny, lifestylowo-parentingowy bloger – wokół inicjatywy Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej zgromadziły się znane i lubiane osoby. Paradoksalnie, wspierają kobiety będące na przeciwległym biegunie, które nie goszczą na okładkach magazynów, a ich życia nie śledzi cała Polska. W najnowszym spocie kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa same siebie nazywają „niewidzialnymi” – Czasem warto się zatrzymać i dostrzec problemy osób, które są wokół nas i – o ile dysponujemy taką możliwością – pomóc im. Ja też jestem kobietą i matką. Bohaterki tej kampanii tak, jak ja prowadziły codzienne życie. To choroba zmieniła ich priorytety. Dziś wspólnie z pozostałymi Ambasadorami mówimy nie jesteście same” i całą Polskę zachęcamy do włączenia się do akcji – mówi Daria Ładocha.

Bohaterki spotu, które określają siebie jako „niewidzialne”, zwracają uwagę, że w chorobie są często pozostawione bez wsparcia, przez co stają się niedostrzegane przez społeczeństwo. Statystyki wskazują, że rak piersi każdego dnia atakuje w Polsce średnio 50 kobiet, a rocznie ponad 18 tysięcy. Aż u 30 proc. chorych zdiagnozowanych we wczesnym stadium, nowotwór rozwinie się do postaci zaawansowanej.

– Podczas walki z chorobą, podobnie jak w sporcie, niezwykle ważna jest nasza determinacja, siła i wytrwałość. Również bliskie nam osoby, partnerzy oraz rodzina poprzez swoją obecność sprawiają, że łatwiej jest stawić czoła chorobie – mówi Dorota Godzina.

Rycerze kontra rak piersi – kolejna odsłona wyjątkowego kalendarza

Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja na temat choroby, jaką jest zaawansowany rak piersi, ale również wsparcie w chorobie bliskiej osoby. Diagnoza, a w szczególności rozpoznanie zaawansowanego raka piersi, sprawia, że chora i jej bliscy muszą zmierzyć się z nową, trudną sytuacją.

Zdrowie Pauliny, nie tylko jako mojej żony, ale przede wszystkim Matki naszego dziecka, jest dla mnie najważniejsze. Uświadamianie naszym kobietom, jak ważne jest dla nas ich zdrowie to nasz męski obowiązekmówi Michał Będźmirowski, doktor nauk społecznych, autor bloga modnytata.pl

Nieodłącznym elementem kampanii jest wydanie kalendarza z udziałem sportowców.

– Pomaganie jest proste. Za nami sesja zdjęciowa do kolejnego charytatywnego kalendarza Power of Community 2019. Każdego roku dochód ze sprzedaży kalendarza przeznaczany jest na wsparcie kobiet z zawansowanym rakiem piersi. Każdy z nas może więc symbolicznie wesprzeć potrzebujące kobiety i ich bliskich, którzy każdego dnia potrzebują takich „małych ambasadorów”, jakimi możemy być kupując kalendarz – mówi Jakub Popławski.

Motywem przewodnim tegorocznego kalendarza Power of Community 2019 jest siła i odwaga, która pokazuje, że to nie wielkość mięśni decyduje o męskości, lecz czujność i odpowiedzialność za zdrowie bliskiej kobiety. – Miło mi jest obserwować, jak z roku na rok kalendarz Power of Community cieszy się coraz większym uznaniem. Każda kolejna edycja będzie to z jednej strony wsparcie dla pacjentek z zaawansowanym rakiem piersi oraz ich bliskich, a z drugiej przypominanie o profilaktyce oraz badaniu kobiet w każdym wieku – mówi Rafał Bryndal, od trzech lat wspierający kampanię BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa.

Kalendarz Power of Community 2019 można zamówić już dziś, na stronie kampanii www.breastfit.onkocafe.pl, Dystrybucja kalendarzy rozpocznie się już jesienią.

Partnerami społecznymi kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Alivia – Fundacja Onkologiczna, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie. Partnerzy Medialni kampanii: Multikino, RPL FM, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: Przelewy24.pl. Partnerem kampanii jest Novartis Oncology.

III edycja kampanii objęta została Honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser – Dudy. Partnerem specjalnym kampanii jest Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec.

Dodatkowe informacje:

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej: Anna Kupiecka, +48 537 888 789, biuro@onkocafe.pl
Biuro Prasowe kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa: Małgorzata Szpejewska – Cedro, +48 600 834 866, m.szpejewska@brandlab.pl

[1] Rak piersi nie ma metryki, Raport http://www.delab.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2017/12/Rak-piersi-nie-ma-metryki.pdf

data dostępu: 19.07.2018

[2] Wojciechowska Urszula, Didkowska Joanna. Zachorowania i zgony na nowotwory złośliwe w Polsce. Krajowy Rejestr Nowotworów, Centrum Onkologii-Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie. Dostępne na stronie http://onkologia.org.pl/raporty/#tabela_rok, data wygenerowania raportu 19.07.2018 r.

[3] Niewidoczna kobieta. Raport dotyczący wpływu osobistego, społecznego i ekonomicznego zaawansowanego raka piersi
w Europie http://www.wearehereandnow.com/pl/files/here-and-now-report.pdf, data dostępu: 19.07.2018

KONTAKT / AUTOR
Anna Kupiecka
Prezes
Fundacja Onkocafe - Razem Lepiej
537 888 789
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.